Case Volvo
Volvo Dealer Database en het Klant Contact Programma

In 2006 besloot Volvo Cars Nederland samen met de Dealerorganisatie om voortaan één op één met de Volvo-klanten te gaan communiceren en zo de klantloyaliteit te vergroten. Loyalty Lab ontwikkelde een loyaliteitsprogramma voor Volvo. Hiermee kan Volvo haar klanten identificeren, het gedrag in kaart brengen en zo op het juiste moment het juiste bericht versturen aan specifieke klanten.
De vraag
Volvo wil klanten voortaan persoonlijker benaderen en zorgen dat iedereen die eens een Volvo kiest voortaan altijd een Volvo houdt.
Daarnaast wil Volvo expliciet voorkomen dat bijvoorbeeld een klant van 75 uitgenodigd wordt voor een danceparty en een trotse eigenaar van een Volvo XC90 een herinnering krijgt om z’n S40 een onderhoudsbeurt te laten geven.
Loyalty Lab oplossing
Om meer rendement uit je klanten te halen, is elk contactmoment even belangrijk om goed te benutten. Klanten komen hooguit een paar keer per jaar met hun auto bij de dealer. Op die momenten zijn de persoonlijke benadering en de service het allerbelangrijkst om van gewone klanten trouwe Volvo-rijders te maken. Loyalty Lab heeft samen met Volvo de strategie bepaald en het omvangrijke Volvo Dealer Database programma opgezet.
Het resultaat is de Volvo Dealer Database (VDDN)
Een uniek systeem waarmee iedereen bij Volvo en de Volvo dealers altijd veilig over actuele, accurate en verregaande informatie van klanten kan beschikken.

-
Sandra Christiaansen