Essilor case study

In 2002, lens supplier Essilor sought a partner to assist its Uneyeted opticians analyse and positively influence consumer behaviour.

Essilor Logo

Problem/Challenge:

The market for independent opticians was and still is under considerable pressure. All the chains (offline & online) are engaged in fierce battle to gain the attention of spectacle-wearing consumers with appealing offers. Essilor’s brief to Loyalty Lab was: how can we make consumers loyal to opticians affiliated with Essilor’s Uneyeted Partner programme?

Objective:

To assist independent entrepreneurs with effective, efficient, measurable and affordable use of (direct) marketing aimed at their own existing client base.

Solution:

A Consumer Loyalty programme for the various target groups in the optical sector.

Result:

A strategic partnership between Essilor and Loyalty Lab in which the independent entrepreneur plays the leading role and meanwhile has access to a large range of distinctive marketing services.

loyaleklant

Consumenten Loyaliteitsprogramma

Het Consumenten Loyaliteitsprogramma is al sinds 2003 een begrip in de optiek. Ondertussen staan we niet stil en het huidige programma is in niets meer vergelijkbaar met het programma waar we ooit mee gestart zijn. Zo’n 50% van de Uneyeted opticiens besteedt één of meerdere marketingactiviteiten uit aan Loyalty Lab. Loyale consumenten besteden meer, komen vaker terug en kosten uiteindelijk minder.

Doelstellingen van het programma:

  • Consumenten loyaler maken aan de zelfstandige opticien
  • Het verkorten van de gemiddelde draagtijd van een bril
  • De opticien toegang verschaffen tot betaalbare marketingfaciliteiten
  • Direct marketing structureren met behoud van de identiteit van de zelfstandige opticien.

Uitgangspunten van het programma:

  • De opticien bepaalt zelf welke onderdelen ingezet worden
  • Complete uitvoering van alle uit het programma voortvloeiende marketingactiviteiten
  • Alle uitingen worden verstuurd uit naam van de zelfstandige opticien met zoveel mogelijk persoonlijke kenmerken
  • Gebruik maken van een veilige database waar alle relevante gegevens in worden opgeslagen.

Na 15 jaar is het Consumenten Loyaliteitsprogramma voor Essilor nog steeds een strategisch product. Inmiddels is het programma al een aantal keren vernieuwd met de inzichten die we in de loop der jaren hebben verkregen zoals: segmenten, profilering, 100% personalisatie, omnichannel, datadriven.

Related

We would be delighted to discuss the options with you.
Which is the best email address for me to contact you on?